اخبار

جلسه آموزشی توجیهی به مناسبت هفته ملی جمعیت با حضور امام جمعه شهرستان ویژه (پزشکان، مراقبین سلامت ،بهورزان ،ماما و همکاران ستادی)

هفته ملی جمعیت

 

در روز یکشنبه30اردیبهشت ماه 1402 جلسه آموزشی توجیهی هفته ملی جمعیت با حضور حضرت حجت السلام والمسلمین صادق صالحی امام جمعه محترم شهرستان ،دکتر اکبریان سرپرست شبکه بهداشت و درمان و مهندس کرمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان قصرشیرین در سالن جلسات شبکه بهداشت برگزار شد ‌و در همین راستا توسط امام جمعه محترم شهرستان و دکتر اکبریان سرپرست شبکه بهداشت و درمان مطالبی ارائه گردید. دکتر مصطفی اکبریان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن عرض خوش آمد گویی خدمت امام‌ جمعه محترم شهرستان وهمچنین عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت در رابطه با اهمیت جوانی جمعیت در جامعه وتاثیر شاخصهای جوانی جمعیت در کشور و آثار مخرب پیری جمعیت وتک فرزندی درجامعه مطالبی را بیان نمودند. حضرت حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه شهرستان

نظام جمهوری اسلامی ایران با گذشت بیش از بیست سال از اجرای سیاست تحدید جمعیت، با توجه به ملاحظات گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی، سیاست افزایش جمعیت را در پیش گرفته است. بی‌تردید، برای تحقق این سیاست جدید جمعیتی، باید اقدام‌های متعددی در حوزه‌های گوناگون انجام شود. یکی از مهم‌ترینِ این اقدام‌ها، فرهنگ‌سازی و به تعبیر دقیق‌تر تغییر گفتمان جامعه، از کاهش جمعیت به افزایش جمعیت است. وی افزود:در جمهوری اسلامی ایران سال‌هایی بود که به عللی قابل بررسی، سیاست کلی کشور به سمت کاهش نرخ رشد جمعیت متمایل بوده و در این زمینه نیز تا حد قابل توجهی پیش رفته است. آنچه طی سالهای اخیر نمود و بروز بسیاری یافته است حرکت کشور به سمت کاهش "جمعیت جوان" است که این مسئله می‌تواند کشور را از جهات مختلف در معرض خطرات جدی و مشکلات جبران‌ ناپذیری قرار دهد. رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) طی سال‌های اخیر این مسئله را بارها با جدیت به مسئولین و ملت ایران گوشزد نموده و خطرات تحدید نسل و راهکارهای افزایش جمعیت را به مناسبت‌های گوناگون بیان فرموده‌اند.

جوانی جمعیت

جوانی جمعیت

جوانی جمعیت

جوانی جمعیت


۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید