اخبار

کارگروه بهداشت قصرشیرین

فرماندار قصرشیرین از پلمپ همه قهوه خانه ها و مراکز عرضه قلیان در این شهرستان خبر داد.

حسین پروین در جلسه کارگروه بهداشت این شهرستان گفت: عرضه قلیان در قصرشیرین ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
پروین در ادامه گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار در چند سال اخیر و اینکه قصرشیرین دروازه ورود این پدیده در غرب کشور است از خرید دستگاه سنجش آلاینده و نصب آن در داخل شهر خبر داد و گفت: اعتبار اولیه برای خرید این دستگاه 950 میلیون ریال است.
فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: با توجه به موقعیت مرزی شهرستان قصرشیرین و همچنین مراودات اقتصادی، تجاری و گردشگری با اقلیم کردستان عراق بستر مناسبی برای توریسم درمانی در این شهرستان وجود دارد و رایزنیهای لازم برای ایجاد کلنیک چشم پزشکی در خصوص توریسم درمانی انجام شده است.
در ادامه این جلسه رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: مبلغ 10 میلیارد ریال جهت تجهیز بیمارستان این شهرستان در طول دو سال گذشته اعتبار شده است.
دکتر علی کریمی افزود: مشکل نبود پزشک متخصص در شهرستان برطرف شده و اکنون 5 متخصص در شهرستان حضور دارند و خدمات بهداشتی و درمانی را به شهروندان عرضه می کنند.
کریمی گفت: با توجه به شیوع بیماری سالک با عوامل ایجاد بیماری مقابله شده و در این راه عوامل ایجاد کننده آن یعنی جمع آوری زباله در سطح روستاها ، اتلاف 130 قلاده سگ ولگرد ، و اتلاف جوندگان مضر انجام شده است.
وی از پایش خانه های بهداشت روستاها خبر داد و گفت: برای این کار از متخصیصن شهرستان استفاده شده و تا کنون 300 دوز واکسن آنفلوآنزا نیز تزریق شده است.
وی خاطر نشان کرد: که از نظر تامین دارو هیچ کمبود قابل توجهی در شهرستان وجود ندارد.
دفع به موقع زباله های شهری و روستایی ، نظارت بر اماکن اقامتی و هتلها، نظارت بر دست فروشان و عرضه کنندگان مواد غذایی ،تشدید نظارتهای بهداشتی در مرزهای خسروی و پرویزخان و نصب علائم هشدار دهنده و پیامهای بهداشتی از مصوبات این جلسه بود.

۲۴ دی ۱۳۹۱ ۲۰:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید