اخبار

اولین جلسه ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده شهری در شهرستان قصرشیرین

'حسین پروین' فرماندار شهرستان قصرشیرین روز پنجشنبه 8/4/91 در جلسه ستاد  اجرایی طرح پزشک خانواده که با حضور اعضای ستاد اجرایی شهرستان(ریاست کمیته امداد امام(ره)،ریاست سازمان تامین اجتماعی ،ریاست بیمه خدمات درمانی،رئیس مرکز بهداشت ومسئول طرح گسترش)در محل شبکه  بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: در اجرای این طرح ملی، کیفیت باید مدنظر مجریان طرح باشد زیرا اگر این طرح به درستی اجرا شود، یکی از دغدغه های اساسی نظام جمهوری اسلامی که همان ارایه خدمات درمانی بهتر به شهروندان است محقق خواهد شد.

57889 

وی تصریح کرد: در بیش از 60 کشور جهان نظام ملی سلامت در چارچوب طرح پزشک خانواده ساماندهی شده و شبکه ای از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص خدمات پزشکی لازم را به بیماران ارایه می دهند.

وی گفت: طرح پزشک خانواده در ایران هم از چندین سال پیش مورد توجه قرار داشت، ولی در عمل، تا سال 1384 که نخستین سال اجرای برنامه توسعه پنج ساله چهارم بود، موقعیتی برای اجرای آن فراهم نشد.

فرماندار قصرشیرین، توزیع عادلانه خدمات سلامت در کشور، کاهش هزینه های غیر ضروری، ارتقا سلامت مردم و رضایتمندی و به حداقل رسیدن پرداخت هزینه های درمان را از مزایای این طرح عنوان کرد.

585858 

در ادامه این جلسه سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: اقدامات انجام شده برای این طرح ملی در این شهرستان شامل اطلاع رسانی در سطح شهر(نصب بنر وتوزیع پوستر)اخذ کد پستی مراکز و خانه های بهداشت، اختصاص یک خط تلفن برای پاسخگویی مردم، تشکیل کمیته ها( اطلاع رسانی وروابط عمومی،آموزش وبازآموزی،آمار وفن آوری اطلاعات،پایش ونظارت)وصدور ابلاغ برای تمام اعضاء وبرگزاری جلسات کمیته ها،برگزاری جلسات پزشکان خصوصی و دولتی و ارایه دستورالعمل، ارسال کلیه اطلاعات درخواستی اعم از تجهیزات و نیروی انسانی به مرکز بهداشت استان، بلوک بندی محدوده شهر و جمعیت شهرستان و... صورت گرفته است.

5545487 

دکتر 'علی کریمی 'افزود: همچنین برای افزایش ارایه خدمات درمانی در شهرستان خرید یک دستگاه یونیت سیار دندانپزشکی برای مدارس و ادارات در دست اقدام است و غربالگری افراد بالای 30 سال این شهرستان در خصوص بیماریهای دیابت وفشارخون هم تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در شهرستان مرزی قصرشیرین برای این طرح در قالب یک کتابچه مدون در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: با اجرای کامل این طرح هر خانواده ایرانی دارای یک پزشک است و هزینه ویزیت پزشک و دارو در سطح یک رایگان و 95 درصد تعرفه دولتی در بیمارستان ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد.

25875 

۹ تیر ۱۳۹۱ ۲۱:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید