اخبار

دومین کارگروه بهداشت

 
دومین کارگروه بهداشت فرمانداری با حضور فرماندار ، سرپرست شبکه بهداشت و رئیس مرکز بهداشت و سایر ادارات روز شنبه 13/6/89 در محل فرمانداری شهرستان قصرشیرین برگزار شد .
فرماندار قصرشیرین ضمن آرزوی قبولی عبادات در ماه مبارک رمضان خواستار هماهنگی ادارات در جهت برقراری اقدامات کنترلی مسافرین و زائران عتبات عالیات و، به ویژه کنترل واحد نباتی در حمل خرما در مرز خسروی شد .
با واگذاری بازارچه مرزی پرویز خان به سازمان همیاری شهرداریها ظرف یک هفته دکه های عرضه مواد غذایی در ساختمان جدید مستقر شده و جهت اخذ پرونده بهداشتی به مرکز بهداشت مراجعه کنند .
در ادامه دکتر حیدر ویسی از مشکلات سوله کارگران و محل استراحت آنان که از لحاظ نظافت نا مطلوب است و مقرر شده در یک هفته آینده سازمان همیاری شهرداریها نسبت به تجهیز آبدارخانه ، نمازخانه و سوله کارگری و نظافت آن اقدام نماید .
موضوع شکستگی لوله های آب شرب روستاها که مقرر گردید مدیریت آب و فاضلاب روستایی در اسرع وقت اقدام نماید همچنین درب مخزن آب منطقه چم امام حسن ظرف 48 ساعت نصب و محصور سازی اطراف آن نیز انجام شود
از دیگر اقدامات مرکز بهداشت که در این کارگروه ارائه شد : نمونه برداری نان از لحاظ استفاده از جوش شیرین نمونه برداری از زولبیا و بامیه ،  بازدید مستمر از اماکن اقامتی و زائر سرا ها و هتل ها و بازارچه سنتی ، نظارت بر عرضه مواد غذایی در نمایشگاه فصلی و ... که در این کارگروه مطرح شد .
در ادامه آقای دکتر علی کریمی سرپرست شبکه بهداشت به ذکر موارد انجام شده توسط شبکه بهداشت پرداخت :
ü        افتتاح مرکز فوریتهای خسروی در ساختمان جدید آن که بالغ در 10 میلیون تومان برای تجهیز آن هزینه گردیده است .
ü        نظارت مستمر مرکز بهداشت بر امور بهداشتی بازارچه مرزی پرویز خان پس از واگذاری آن به سازمان همیاری شهرداریها
ü        تهیه سرم ضد عقرب گزیدگی در اورژانس بیمارستان و آمادگی آنها در برخورد با مصدومین
ü        انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی بصورت رایگان برای گروههای در معرض خطر
ü        افتتاح بخش دیالیز بیمارستان در ماه آینده
ü        ارائه خدمت به 48 بیمار خود معرف در مرکز MMT  
ü        آمادگی واحد بهداشت مدارس همزمان با بازگشایی مدارس در اول مهر ماه
۳۰ شهریور ۱۳۸۹ ۰۷:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید