اخبار

برگزاری دومین کارگروه بهداشت شهرستان قصرشیرین در سال 92

معاون سیاسی وامور اجتماعی قصرشیرین گفت: کلینک چشم پزشکی جهت توریسم درمانی بزودی درقصرشیرین راه اندازی می شود.

نعمت اله نازپرورده در جلسه کارگروه بهداشت ودرمان قصرشیرین افزود: با توجه به موقعیت مرزی شهرستان قصرشیرین و جهت ارائه خدمات پزشکی و مراودات گردشگری با اقلیم کردستان و کشور عراق با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمهیدات لازم جهت راه اندازی کلینک چزشم پزشکی انجام شده است.

وی گفت: با راه اندازی این واحد شهرستان های اطراف هم می توانند از خدمات این کلینک استفاده کنند .

وی در ادامه گفت: با استقرار پنج پزشک متخصص مشکل نبود این پزشکان در شهرستان برطرف و هم اکنون به بیماران خدمات درمانی ارائه می کنند.

وی گفت: بهداشت علم سلامتی افراد است لذا مسئولین با جدیت نسبت به پیگیری مصوبات کارگروه اهتمام ورزند و آنها را اجرایی کنند.

نازپرورده گفت: قصرشیرین در یک مسیر بین المللی ترانزیتی قرار دارد لذا رعایت اصول بهداشتی در آن امری ضروریست.

وی گفت روزانه افراد زیادی در بازارچه های شهرستان مشغول فعالیت هستند لذا کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به صورت هفتگی بر اماکنی که نسبت به فروش و عرضه مواد غذایی فعالیت می کنند نظارت جدی داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بعد از ارائه تذکر نسبت به پلمپ واحد متخلف اقدام کنند.

در ادامه این جلسه دکتر آزادی سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: بخش دیالز بیمارستان ابوالفضل العباس شهرستان در هفته بسیج افتتاح می شود.

دکتر عمران آزادی افزود: کار راه اندازی این واحد از سال 89 شروع شده بود و اکنون با نصب تجهیزات و استقرار کارشناس مربوطه این واحد جهت ارائه خدمات به بیماران را ه اندازی می شود.

آزادی در ادامه گفت: همچنین تا کنون مبلغ 2 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز اتاق عمل بیمارستان و همچنین تجهیز دستگاههای آموبلانس مرکز فوریتها هزینه شده است.

وی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری سالک در شهرستان با اقدامات انجام شده از قبیل ، جمع آوری زباله های روستایی در اسرع وقت، اتلاف سگهای ولگرد و جوندگان مضر کاهش چشمگیر مبتلاین به این بیماری را شاهد بودیم.

وی گفت: با توجه به بازرسیهای بهداشتی انجام شده و نظارت بر واحدهای صنفی و اغذیه فرشیها در طول یک ماه گذشته 15 واحد صنفی متخلف از نظر بهداشتی به تعزیرات معرفی شده اند.

طرح پایش عشایر ، رعایت اصول ایمنی در نصب بخاریهای مدارس ، تشدید بازرسهای بهداشتی در مرزهای شهرستان ، برگزاری برنامه های آموزشی برای دهیاران ، واکسیناسیون دامهای شهرستان با توجه با استقرار عشایر در منطقه جهت جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام از مصوبات این جلسه بود./.

78

۲۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید