اخبار

💢با وجود وقوع سیلهای اخیر،سلامت آب آشامیدنی در کنترل کامل مراقبان سلامت محیط است

💢با وجود وقوع سیلهای اخیر،سلامت آب آشامیدنی در کنترل کامل مراقبان سلامت محیط است
 
✳️دکتر شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه عنوان کرد:
 
🔘با توجه به بارش های اخیر و وقوع سیلهای بی سابقه و تهدید منابع آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان،اقدامات مدیریتی و عملیاتی درون بخشی و بین بخشی گسترده ای در راستای پیشگیری از آلودگی آب شرب وجلوگیری از بیماریهای منتقله از آب در مناطق سیل زده صورت گرفته است.
 
🔘در این راستا و با اولویت روستاها و مناطق شهری سیل زده بالغ بر ۳۷۵ مورد بازدید از سامانه های آبرسانی با ریسک بالا صورت گرفته است.
 
🔘انجام ۱۶۹۰ مورد تست کلرسنجی ،۶۶۰ مورد کدورت سنجی، ۵۴۰ مورد نمونه آزمایش میکروبی و توزیع بالغ بر ۵۰۰ کیلوگرم مواد گندزدا از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص بوده است. 
 
🔘 همچنین تهیه و توزیع بروشورها و پیامها و بنرهای آموزشی در راستای رعایت بهداشت فردی و بیماریهای منتقله از آب و برگزاری ۷۲ جلسه هماهنگی بین بخشی با ادارات آب و فاضلاب، شهرداریها و بخشداریها به منظور پیگیری و رفع به موقع فوریتهای بهداشتی آب نیز در این ایام انحام شد.
 
🔘در این راستا ۲۵۰ بازرس بهداشت محیط در قالب کشیک در تمام ساعات شبانه روز مشغول بازدیدهای میدانی و کنترل سلامت آب آشامیدنی هستند و خوشبختانه در نتیجه این مداخلات مستمر و بموقع تاکنون موردی از بیماریهای منتقله از آب در سطح استان گزارش نشده است.
 
۱۴ فروردین ۱۳۹۸ ۲۱:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید