اخبار

نظارت بر اماکن تهیه وتوزیع مواد غذایی در ایام نوروز در قصرشیرین تشدید می شود

نعمت الله نازپرورده روز سه شنبه در جلسه کارگروه بهداشت قصرشیرین افزود: همسو با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی گروه های ثابت و سیار در دو نوبت صبح و عصر نظارت بر واحدهای صنفی را در دستور کار دارند.
وی اظهار کرد: مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی ، رستوران ها ، هتل ها و سایر واحدهای صنفی در ایام تعطیلات نوروزی به طور مستمر از سوی گروه های بهداشتی مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز اقدامات پیشگیرانه در شهرستان انجام گرفت و با مکان هایی که به عرضه مرغ زنده می پردازند برخورد می شود.
معاون فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: با توجه به مرزی بودن و همجواری این شهرستان با عراق اقدامات جدی و پیشگیرانه در مبادی ورودی مرزها از سوی واحدهای مراقبت مرزی شبکه بهداشت و درمان مستقر در مرز صورت می گیرد.

درادامه دکتر کریمی سرپرست شبکه  ضمن گزارش مصوبات کارگروه قبلی ،گزارشی از اقدامات شبکه بهداشت را بیان نمودند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات شبکه بهداشت و درمان و دیگر نهادهای ذیربط برای مقابله با بیماری سالک در قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه برخی نقاط روستایی این شهرستان مستعد پرورش پشه ناقل بیماری سالک است مقرر شد که در اردیبهشت و مهرماه سال 95 سمپاشی کانون های مستعد با همکاری جهاد کشاورزی انجام شود.
وی گفت: سمپاشی 15 روستای قصرشیرین برای مقابله با بیماری سالک انجام شد و با انجام اقدامات بهداشتی مناسب امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش 60 درصدی افراد مبتلا به بیماری سالک در شهرستان بوده ایم.
وی از ارائه آموزش های لازم به روستاییان در مقابله با این بیماری و از بین بردن عوامل انتقال بیماری خبر داد.
تشدید بازرسی های بهداشتی از محل توفقگاه های کامیون ها در مرزها، نظارت بهداشتی در سرسراهای ورزشی ، نظارت بر محل جمع آوری و معدوم سازی زباله ها ، کنترل بر توزیع گوشت، لایروبی کانال های آب و نظارت بر فعالیت دستفروشان از دیگر مواردی بود که دراین جلسه مورد تاکید قرار گرفت.


13  

12  

11  

9

۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید