اخبار

بازدید مسئولین از بیمارستان قصرشیرین/ گزارش اقدامات صورت گرفته شبکه بهداشت شهرستان

جمعی از مسئولین قصرشیرین به همراه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از بیمارستان ابولفضل العباس شهرستان بازدید و به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین پرداخته شد.

دکتر سید خسرو کریمی در حاشیه بازدید نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین قصرشیرین از مراکز درمانی و بیمارستان شهرستان به ارائه گزارش عملکرد یک سال گذشته درحوزه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین پرداخت.   
وی از راه اندازی بخش تخصصی قلب و ...در بیمارستان قصرشیرین و همچنین فعال سازی واحد آندوسکپی با اعتبار 2 میلیارد و 400 میلیون ریال خبر داد و افزود: این بخش جهت جلوگیری از اعزام بیماران به مراکز استان صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: جهت جلوگیری از شیوع بیماری های عفونی و سوزاندن زباله های بیمارستانی، دستگاه امحای زباله در این بیمارستان راه اندازی شده است که زباله های عفونی را از طریق سامانه انجماد، خرد و استریل و در داخل کیسه مخصوص بسته بندی می شود.

وی همچنین از جذب و استقرار متخصصان جراح عمومی، داخلی، بیهوشی و اطفال و راه اندازی کلینیک تخصصی در بیمارستان قصرشیرین خبر داد و افزود: متاسفانه در سطح کشور کمبود متخصص زنان و رادیولوژی وجود دارد اما در سدد جذب این پزشکان متخصص نیز برای قصرشیرین هستیم.
 دکتر کریمی افزود: پذیرش، داروخانه و اتاق پزشک را نیز در محل اورژانس بیمارستان جهت جلوگیری از اتلاف وقت مراجعه کنندگان در بعد ساعات اداری راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به مرزی بودن شهرستان قصرشیرین و بحران های منطقه، پد هوایی هلیکوپتر جهت تسریع در اعزام مجروحان و بیماران اورژانسی حاد به مرکز استان در محوطه بیمارستان احداث شد.

وی همچنین افزود: در موضوع سلامت محیط شهرستان نیز تمامی مراکز عرضه مواد غذایی شهرستان و روستاهای آن به صورت مستمر مورد بازید و بازرسی قرار می گیرد و در صورت کوچکترین تخلف بهداشتی آنان به مراجع قضایی معرفی می گردد. 

وی تجهیز کامل آزمایشگاه مراکز درمانی شهرستان، خرید و تجهیز وسایل کامپیوتری و شبکه ای، خریداری دستگاه سونی کیت و تشخیص نوار قلب، وسایل سنجش قد و وزن نوزادان، تجهیز خوابگاه پزشکان و خرید و تجهیز کامل دندانپزشکی و زایشگاه مرکز شماره دو شبکه بهداشت با اعتبار بالغ بر 3 میلیارد و 540 میلیون ریال از دیگر اقدامات این مرکز در یک سال گذشته عنوان کرد. 

وی تاکید کرد: رفع برخی مسائل و مشکلات واقعأ در حوزه اختیارات ما نیست و امکانات بیمارستانی ما جوابگوی رفع این مشکل نیست ، علی رغم پیگیری های متعدد متاسفانه در برخی مسائل چندان نتایج مثبتی نگرفته ایم و نیاز به تامین اعتبار و نیروی متخصص دارد که این مسئله بارها و بارها پیگیری شده و همچنان ادامه دارد.

دکتر کریمی تمامی کارهای انجام شده در طول تصدی خود را مرهون زحمات همکاران خود و حمایت های مسئولان شهرستان عنوان کرد و افزود: بی شک حمایت های مسئولان و نماینده مجلس باعث دلگرمی ما خواهد بود و موجب می شود که کارها به خوبی پیش برود.

نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ضمن اعلام رضایت از اقدامات صورت گرفته از جذب اعتبار و تجهیز و رفع نواقص بیمارستان و پیگیری موضوع توریسم درمانی در قصرشیرین خبر داد.

فتح الله حسینی با اشاره به بدهی بیمارستان به شرکت برق منطقه اظهار داشت: در این خصوص با وزارت نیرو رایزنی خواهیم داشت که بدهی موجود را برطرف و شرایط استفاده از انرژی خورشیدی برای بیمارستان را فراهم نماید.
وی افزود: تجهیزات کامل مرکز سنوگرافی بیمارستان قصرشیرین موجود است و پیگیری های زیادی نیز برای جذب متخصص آن صورت گرفت اما به دلیل کمبود نیروی کارشناس در سطح کشور، مقرر شده است با هماهنگی وزارت بهداشت یکی پزشکان قصرشیرین برای دوره آموزش به وزرات اعزام شود.


9  


2   


6


10  


3  


7  


1  


8

۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید