اخبار

نشست هیت رییسه دانشگاه در شهرستان قصرشیرین برگزار شد

نشست هیئت رئیسه دانشگاه روز سه شنبه مورخ  22/2/94در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان قصرشیرین با حضور دکتر کریم ریاست دانشگاه ، جمعی از معاونین دانشگاه ،فرماندار شهرستان  قصرشیرین ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و رئیس مرکز بهداشت وکارشناسان ستادی این شهرستان  تشکیل گردید.

افشین رضایی فرماندار قصرشیرین  با بیان اینکه شهرستان قصرشیرین با کشورعراق هم مرز است و به همین دلیل دارای تردد زیادی است از ریاست دانشگاه  درخواست کرد به شهرستان قصرشیرین نگاه ویژه ای نسبت به شهرستانهای دیگر داشته باشند.

وی همچنین به بحث کمبود نیروی متخصص قلب وعروق در این شهرستان اشاره کرد و گفت :بیماران  قلبی و عروقی قصرشیرین عموماً به شهرستان سرپل ذهاب اعزام می شوند.  فرماندار قصرشیرین همچنین  اخذ مجوز نیروی داروساز را  برای این شهرستان بسیار لازم و ضروری  دانست.

دکتر خسرو کریمی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین  ضمن خیر مقدم به ریاست دانشگاه و هیئت همراه به  بیان عملکرد  شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان ، عملکرد بیمارستان قصرشیرین در شش ماهه دوم 93  و وضعیت مالی  شبکه در مرکز بهداشت  پرداخت.

وی ضمن اعلام برنامه ها ، چالش ها  و پیشنهادات مربوطه  ، سالن اجتماعات شبکه بهداشت ، نمازخانه ، محوطه سازی شبکه ، وسیله نقلیه جهت خدمات رسانی به عشایر، 4 دستگاه آمبولانس ، تعمیرات داخلی و تجهیزات  را از جمله نیازهای مهم این شهرستان اعلام کرد.

در ادامه دکتر کریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی ضمن تشکر از فرماندار وسابر مسئولین ،گفت: با همت و تلاش فرماندار و سرپرست شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان  در بررسی چالش ها وضعیت بهداشت ودرمان این شهرستان روند رو به رشدی را طی می کند.

وی گفت: شهرستان قصرشیرین با توجه به مرزی بودن پیچیدگی های خاص خودش را دارد و افزود: مشخصه مهم این شهرستان جو همدلی و وفاقی است که بین مسئولان و پرسنل با انگیزه آن وجود دارد .

دکتر کریم  با اشاره به اهمیت ویژه شهرستان قصرشیرین گفت: خط مقدم پاسداری از بهداشت در اینجاست و از مسولان شهرستان خواست که هماهنگی لازم  برای تشکیل جلسه هم اندیشی درخصوص معضلات مشترک مناطق مرزی را فراهم آورده ، و حتی مناطق مرزی بایستی یک درخواست مشترک در سفرهای ریاست جمهوری داشته باشند زیرا که در صورت بروز هرگونه مشکلی در اینجا ، کل استان و بعد کشور را در بر خواهد گرفت.

  دکتر کریم شهرستان قصرشیرین را در بحث دندان پزشکی جزء اولویت ها دانست و از عملکرد بسیار خوبی که در این حوزه داشته اند اعلام رضایت نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهم اهداف بهداشتی و درمانی را درخصوص شهرستان قصرشیرین ، استخدام ویژه برای مناطق مرزی ، تأمین نیروی انسانی لازم جهت جایگزین نمودن افرادی که درخواست انتقالی به مرکز استان را دارند ،  شرایط ویژه برای متخصصین مناطق مرزی ، وجود پایگاه های بهداشتی و فوریت های فراتر از استاندارد ، تقویت آزمایشگاه های مرزی ، دیدن یک ردیف خاص برای مناطق مرزی اعلام نمود.

وی پیشنهاد تشکیل کمیته بهره وری را برای این شهرستان لازم و ضروری دانست و گفت: در هر شبکه ای که وضعیت طراز منفی دارد بایستی کمیته بهره وری فعالیت داشته باشد که هزینه ها و درآمدها را بررسی کند.

دکتر کریم ضمن اعلام  اهمیت  بسیار پرونده سلامت الکترنیک که زیرساخت آن از طریق شبکه شمس برقرار می گردد  درخواست  تقویت بخش IT  را از فرماندار این شهرستان داشت.

 دکتر حسین کریم گفت: مناطق مرزی در کنار خطرات ، دارای امتیازاتی هم هستند . از آن طرف تقاضای شدید برای بهداشت ودرمان هست که اگر شرکت های توریسم درمانی راه اندازی شود و به این طرف مرز بیایند ما آنها را مورد راهنمایی قرار می دهیم.

وی اجرای پروژه های اقتصادی و درآمدزایی ، ارتقاء بهره وری و مدیریت منابع ، هدایت نیروهای توانمند،خلاق و مبتکر و تشویق و استفاده از آنان در پست های مدیریتی ، سلامت الکترونیک ، رضایتمندی مردم ، بحث روابط عمومی ، افزایش مشارکت های مردمی ، تقویت سازمانهای مردم نهاد ، جلب اعتماد خیرین ، تعاملات برون سازمانی ، تقویت دیدگاه مثبت  و استفاده از افرادی که انرژی مثبت می دهند را از جمله اهداف کل دانشگاه دانست که براساس آن شبکه  ها ارزیابی میشوند.

رئیس دانشگاه در بحث نظارت بر مواد غذایی گفت: قصرشیرین به خاطر ترانزیت بسیار بالای اجناس  بسیار برای ما مهم  است و بایستی دوره های کار آموزی لازم برای کنترل ایمنی و نظارت بر مواد غذایی انجام گیرد.

همچنین در همین رابطه دکتر میرمعینی مدیر غذای دایشگاه با اشاره به سخنان ریاست دانشگاه گفت: با توجه به ماده 16 قوانین وزارت بهداشت ورود هرگونه مواد خوراکی ، آشامیدنی ، آرایشی و بهداشتی باید با مجوز بهداشتی سازمان غذا و دارو باشد و ورود هرگونه مواد فوق الذکر بدون تأییدوزارت بهداشت ممنوع بوده و قابل توزیع و مصرف در سطح کشور نمی باشد. 

1

2

5

3

4

6

7

8

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۹:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید